Aanpassing speelplaats Hofje
Van "Speelvoorziening Hofje Werkendam"
Ga naar het project
Geachte meneer/mevrouw,
Wij hebben recent van de gemeente een brief gehad omtrent de aanpassing van de speelplaats.
Helaas hebben wij de infoavond gemist.
Heb de impressies bekeken.
En ben daar op zich wel positief over.
We wonen hier nu ruim 16 jaar met veel plezier (dat gaat veranderen ivm verhuizing naar andere straat) En ik denk dat het goed is om wat groen aan te brengen.
Maar heb wel 1 opmerking omtrent het straat werk.
Wij zouden adviseren om geen houtsnippers te gebruiken. Dit met ivm een paar redenen:
- er kruipen ook kleine kinderen rond en steken dat in hun mond;
- als het heeft geregend heeft blijft het lang nat en bluberig;
- en de kinderen gaan er mee slepen bijvoorbeeld in hun trekkertje met karretje;
- of gaan er mee gooien;
- en nu doen en deden ze vaak met veel kinderen uit de buurt een spel waar ze veel ruimte voor gebruiken;
Wij denken dat het beste is om rubber tegels te gebruiken zoals er nu ook ligt. En we hebben het gezien bij de dokvijver daar hadden ze ook een grindpad gemaakt en is later aangepast naar asfalt.
We hopen dat jullie naar onze opmerkingen willen kijken en dit mee te nemen in de realisatie. Want we willen voor onze toekomstige bewoners een mooie en leuke speeltuin.
Met vriendelijk groet,
Bastiaan Bor (bewoner Havenstraat 20)
